Usein kysyttyä

Tilaukseen liittyvät kysymykset

Kuinka pitkä sitoutumisaika/irtisanomisaika sopimuksessani on?

Sopimuksen sitoutumisaika/irtisanomisaika voi vaihdella sen mukaan, miten sopimus on muotoiltu ja milloin se on solmittu. Jos sinulla on kysyttävää sopimuksestasi, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0207 345 000.

Nykyään tilattavien hälytysjärjestelmien sopimuksissa on kolmen kuukauden irtisanomisaika, mutta ei määräaikaista sitoutumisaikaa.

Kuinka pitkään tarkastuskäyntiä voi varautua odottamaan?

Sector Alarmin vartijakäyntien yhteistyökumppanit tekevät tarkastuskäynnit niin pian kuin mahdollista. On tärkeää huomata, että vartijoilla ei ole poliisin oikeuksia ja heidän on noudatettava liikennesääntöjä. Tarkastuskäyntien nopeuttamiseksi sinun on hyvä huolehtia siitä, että Sector Alarmilla on aina ajantasaiset yhteystietosi.

Mikä vartiointiliike tekee tarkistuskäynnit?

Sector Alarm tekee yhteistyötä AVARN Security Oy:n ja AVARN Security Oy:n alihankkijayritysten kanssa. Ota yhteyttä asiakaspalveluun, niin saat lisätietoja siitä, mikä vartiointiliike tekee tarkastuskäynnit juuri sinun luoksesi.

Mitä avaimelleni tapahtuu, jos irtisanon sopimukseni Sector Alarmin kanssa?

Jos olet luovuttanut avaimet Sector Alarmille, luovuttamiasi avaimia ei palauteta sopimuksen päättyessä, vaan toimitamme avaimet hävitettäviksi.

Olen muuttamassa, mitä hälytysjärjestelmälleni tapahtuu?

Olemme tehneet muuttamisen sinulle helpoksi. Muuttaessasi tarjoamme uuden hälytyslaitteiston uuteen kotiisi ja samalla voit jättää nykyiset laitteesi edelliseen asuntoosi muuttaville uusille asukkaille ilman kustannuksia. Ota yhteyttä asiakaspalveluun, niin sinua autetaan kaikissa muuttoon liittyvissä kysymyksissä.

Omistanko kotihälytysjärjestelmäni?

Nykyään Sector Alarmin kanssa tehtävien sopimusten mukaan laitteisto on sinulla vuokralla etkä voi hankkia hälytysjärjestelmää omaksesi. Tarvittaessa ota yhteyttä asiakaspalveluun, niin kerromme asiasta tarkemmin.

Sector Alarm -sovellus

Maksaako sovelluksen käyttäminen?

Ei, sovellus on maksuton ladata ja käyttää uusille asiakkaillemme.

Mitä sovelluksella voi tehdä?

Sovelluksella voi käyttää hälytysjärjestelmää (päälle- ja poiskytkentä). Myös hälytysjärjestelmän koko tapahtumaloki on käytettävissä ja järjestelmän viimeisimmät tapahtumat ovat nähtävissä.

Näenkö, milloin lapset pääsevät koulusta?

Kyllä, voit nähdä, milloin lapset saapuvat koulusta. Voit saada PUSH-viestin heti, kun joku kytkee hälytyksen päälle tai pois. Voit myös lukea tapahtumalokista tapahtumiin liittyviä tarkempia tietoja.

Voiko sovellusta käyttää ulkomailla?

Kyllä, sovellusta voi käyttää ulkomailla. Varmista, että käytössäsi on hyvä ja vakaa verkkoyhteys. Huomaa, että verkkoliikenteen maksut ulkomailla, samoin kuin Suomessa, veloittaa oma puhelinoperaattorisi.

Laskutus

Kuinka maksan laskun?

Lähetämme laskun kuukausittain. Lasku asennuksesta ja mahdollisista lisäkomponenteista laskutetaan ensimmäisen laskun yhteydessä.

Jos tarvitset lisätietoja maksamisesta, ota yhteyttä Sector Alarmin asiakaspalveluun numeroon 0207 345 000, niin me autamme sinua.

Muita kysymyksiä

Aion remontoida, mitä pitää ottaa huomioon?

Kun aiot remontoida, on erittäin tärkeää, että otat ajoissa yhteyttä Sector Alarmiin. Heti, kun hälytysjärjestelmään kuuluva komponentti irrotetaan, siitä lähetetään sabotaasiviesti hälytyskeskukseen. Ohjeiden mukaisesti se tulkitaan aiheelliseksi hälytykseksi.

Miksi hälytyskeskuksesta ei soitettu hälytyksen laukeamisen jälkeen?

Minulla on GSM-lähetin
Jos hälytysjärjestelmässäsi on GSM-lähetin, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun mahdollisimman pian.

Minulla ei ole GSM-lähetintä
Vanhemmat hälytysjärjestelmämme edellyttävät sitä, että asunnossa on toimiva puhelin. Se, miksi hälytysjärjestelmä ei saanut yhteyttä hälytyskeskukseen, voi johtua monesta syystä.

Tarkista seuraavat:

  • Että asunnossa on toimiva puhelin.
  • Että mahdolliset laajakaista-/ADSL-kytkennät on tehty oikein ja niissä on huomioitu hälytysjärjestelmä.
  • Että puhelinpistokkeiden välisissä johdoissa ei ole katkosta.
  • Jos et saa vikaa paikallistettua ja hälytysjärjestelmää ottamaan yhteyttä hälytyskeskukseen, pyydä Sector Alarmilta lisäohjeita.
Miksi joidenkin tapahtumien käyttäjä on tuntematon?

Kun hälytystä ohjataan koodilla, avaimenperätunnistimella tai kaukosäätimellä, jota ei ole yhdistetty tiettyyn käyttäjään, tapahtuma näkyy tuntemattoman tekemänä. Sama koskee sovelluksella tehtyjä tapahtumia.

Minun täytyy vaihtaa paristo, kuinka toimin?

Ota yhteys asiakaspalveluumme numeroon 0207 345 000.

Miten henkilötietojani käsitellään?

Asiakkaidemme yksityisyydensuoja on meille erittäin tärkeää. Olemme päivittäneet tietosuojakäytäntöjämme Euroopan Unionin yleisen tietosuoja-asetuksen GDPR:n mukaisiksi. GDPR (General Data Protection Regulation) astui voimaan 25.5.2018 kaikissa EU-maissa. Se vahvistaa yksityishenkilöiden tietosuojaa ja määrittelee entistä tarkemmin, miten yritykset saavat kerätä ja käsitellä henkilötietoja.

Huolehdimme henkilötietojesi turvallisesta säilytyksestä ja käsittelystä myös jatkossa. Voit tutustua päivitettyyn tietosuojaselosteeseemme osoitteessa www.sectoralarm.fi/tietosuojalausunto.

Onko hälytysjärjestelmän tarkistaminen minun omalla vastuullani?

Kyllä, olet itse vastuussa hälytysjärjestelmän säännöllisestä testaamisesta. Jos teet puhelinjärjestelmiisi muutoksia, sinun täytyy ilmoittaa asiasta Sector Alarmille ja testata hälytysjärjestelmä. On hyvä varmistaa hälytysjärjestelmän toiminta ennen matkalle lähtöä. Se tulee tehdä hyvissä ajoin, jotta ehdimme korjata mahdolliset viat. Muista ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ennen kuin testaat hälytystä!

Tarvitsen teknistä tukea hälytysjärjestelmän kanssa

Palaako käyttöpaneelin virhevalo tai hälyttääkö savuilmaisin? Voit pyytää teknistä tukea asiakaspalvelustamme numerosta 0207 345 000.

Voinko käyttää hälytysjärjestelmää, jos minulla on lemmikkejä?

Kyllä, hälytysjärjestelmää voi käyttää myös, jos on lemmikkejä. Jos lemmikit painavat yhteensä alle 20 kg, riittää, että hälytysjärjestelmässä määritetään päälle lemmikkieläinasetukset. Tämä lisävalinta on maksuton ja sisältyy markkinoiden parhaaseen palveluun. Jos lemmikkien yhteispaino on yli 20 kg, hälytysjärjestelmään on lisättävä kuorivalvonta. Ota yhteyttä Sector Alarmiin ja kysy lisätietoja kuorivalvonnasta.

Voinko testata hälytysjärjestelmääni?

Jos haluat testata hälytysjärjestelmääsi ja tarkastaa, että signaali hälytyskeskukseen toimii, voit aivan mainiosti tehdä sen itse. On hyvin tärkeää, että ilmoitat testistä Sector Alarmille ennen sen tekemistä, jotta testiä ei tulkita aiheelliseksi hälytykseksi.

Toimi näin: Kytke hälytys päälle ja siirry valvomattomaan tilaan noin kolmeksi minuutiksi. Mene sen jälkeen sisälle asuntoon ja liiku vapaasti, kunnes hälytys reagoi. Anna sireenin hälyttää noin 10 sekuntia ennen kuin kytket hälytyksen pois. Ota Sector Alarmiin yhteyttä noin kymmenen minuutin kuluttua ja tarkasta, että signaali saapui hälytyskeskukseen.