Usein kysyttyä

Tilaukseen liittyvät kysymykset

Kuinka pitkä sitoutumisaika/irtisanomisaika sopimuksessani on?

Sopimuksen sitoutumisaika/irtisanomisaika voi vaihdella sen mukaan, miten sopimus on muotoiltu ja milloin se on solmittu. Jos sinulla on kysyttävää sopimuksestasi, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0207 345 000.

Nykyään tilattavien hälytysjärjestelmien sopimuksissa on kolmen kuukauden irtisanomisaika, mutta ei määräaikaista sitoutumisaikaa.

Kuinka pitkään tarkastuskäyntiä voi varautua odottamaan?

Sector Alarmin vartijakäyntien yhteistyökumppanit tekevät tarkastuskäynnit niin pian kuin mahdollista. On tärkeää huomata, että vartijoilla ei ole poliisin oikeuksia ja heidän on noudatettava liikennesääntöjä. Tarkastuskäyntien nopeuttamiseksi sinun on hyvä huolehtia siitä, että Sector Alarmilla on aina ajantasaiset yhteystietosi.

Mikä vartiointiliike tekee tarkistuskäynnit?

Sector Alarm tekee yhteistyötä Securitas Oy:n ja muutamien paikallisten vartiointiliikkeiden kanssa. Ota yhteyttä asiakaspalveluun, niin saat lisätietoja siitä, mikä vartiointiliike tekee tarkastuskäynnit juuri sinun luoksesi.

Mitä avaimelleni tapahtuu, jos irtisanon sopimukseni Sector Alarmin kanssa?

Jos olet luovuttanut avaimet Sector Alarmille, luovuttamiasi avaimia ei palauteta sopimuksen päättyessä, vaan toimitamme avaimet hävitettäviksi.

Olen muuttamassa, mitä hälytysjärjestelmälleni tapahtuu?

Olemme tehneet muuttamisen sinulle helpoksi. Muuttaessasi tarjoamme uuden hälytyslaitteiston uuteen kotiisi ja samalla voit jättää nykyiset laitteesi edelliseen asuntoosi muuttaville uusille asukkaille ilman kustannuksia. Ota yhteyttä asiakaspalveluun, niin sinua autetaan kaikissa muuttoon liittyvissä kysymyksissä.

Omistanko kotihälytysjärjestelmäni?

Nykyään Sector Alarmin kanssa tehtävien sopimusten mukaan laitteisto on sinulla vuokralla etkä voi hankkia hälytysjärjestelmää omaksesi. Tarvittaessa ota yhteyttä asiakaspalveluun, niin kerromme asiasta tarkemmin.

Miten saan Bonusta?

S-ryhmän asiakasomistajana voit saada Bonusta palvelun kuukausihinnasta. Kun olet tehnyt hälytyspalvelusopimuksen ja hälytysjärjestelmä on asennettu kotiisi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja ilmoita jäsen-/asiointinumerosi. Jäsen-/asiointinumeron löydät S-Etukortistasi. Bonus alkaa kertyä ilmoitushetkeä seuraavasta laskusta lähtien.

 

Bonus kertyy oman osuuskauppasi bonustaulukon mukaan hälytyspalvelun koko kuukausimaksusta. Hälytysjärjestelmän ja lisälaitteiden hankintahinnasta, mahdollisten maksullisten lisäpalveluiden hinnasta tai yritysasiakkaiden palveluista ei kerry Bonusta. Lue lisää bonussäännöistä.

 

Antamalla jäsen-/asiointinumerosi meille hyväksyt, että tieto Sector Alarmin asiakkuudesta ja kuukausimaksun suuruudesta välitetään S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisteriin Bonuksen laskemista ja maksamista varten. Lisätietoa S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisteristä: s-kanava.fi tai puhelimitse asiakasomistajapalvelusta ma–pe 8–20, p. 010 76 5858 (0,084 €/min). 

 

Bonuksesta ja sen kertymisestä löydät lisätietoa S-kanavalta.

Sector Alarm -sovellus

Maksaako sovelluksen käyttäminen?

Ei, sovellus on maksuton ladata ja käyttää uusille asiakkaillemme.

Mitä sovelluksella voi tehdä?

Sovelluksella voi käyttää hälytysjärjestelmää (päälle- ja poiskytkentä). Myös hälytysjärjestelmän koko tapahtumaloki on käytettävissä ja järjestelmän viimeisimmät tapahtumat ovat nähtävissä.

Uusimmat kameratunnistimet mahdollistavat, että voit myös ottaa kuvia kotisi sisätiloista ja tarkastella niitä mobiilisovelluksessa, kun hälytysjärjestelmä on aktivoitu kokonaan (poissa-tila).

Näenkö, milloin lapset pääsevät koulusta?

Kyllä, voit nähdä, milloin lapset saapuvat koulusta. Voit saada PUSH-viestin heti, kun joku kytkee hälytyksen päälle tai pois. Voit myös lukea tapahtumalokista tapahtumiin liittyviä tarkempia tietoja.

Voiko sovellusta käyttää ulkomailla?

Kyllä, sovellusta voi käyttää ulkomailla. Varmista, että käytössäsi on hyvä ja vakaa verkkoyhteys. Huomaa, että verkkoliikenteen maksut ulkomailla, samoin kuin Suomessa, veloittaa oma puhelinoperaattorisi.

Laskutus

Kuinka maksan laskun?

Lähetämme laskun kuukausittain. Lasku asennuksesta ja mahdollisista lisäkomponenteista laskutetaan ensimmäisen laskun yhteydessä.

Jos tarvitset lisätietoja maksamisesta, ota yhteyttä Sector Alarmin asiakaspalveluun numeroon 0207 345 000, niin me autamme sinua.

Mikä on laskutusosoite tavarantoimittajille?

Lähetättehän laskunne verkkolaskuna. Verkkolaskutusosoitteemme on:

 

Sector Alarm Oy
Verkkolaskutusosoite: 003706677610
OVT-tunnus: 003706677610
Y-tunnus: 0667761-0
Operaattori: Basware
Operaattoritunnus: BAWCFI22

 

Jos teillä ei ole verkkolaskutusmahdollisuutta, voitte lähettää laskut sähköpostitse osoitteeseen ostolaskut@sectoralarm.fi

Muita kysymyksiä

Aion remontoida, mitä pitää ottaa huomioon?

Kun aiot remontoida, on erittäin tärkeää, että otat ajoissa yhteyttä Sector Alarmiin. Heti, kun hälytysjärjestelmään kuuluva komponentti irrotetaan, siitä lähetetään sabotaasiviesti hälytyskeskukseen. Ohjeiden mukaisesti se tulkitaan aiheelliseksi hälytykseksi.

Miksi hälytyskeskuksesta ei soitettu hälytyksen laukeamisen jälkeen?

Minulla on GSM-lähetin
Jos hälytysjärjestelmässäsi on GSM-lähetin, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun mahdollisimman pian.

Minulla ei ole GSM-lähetintä
Vanhemmat hälytysjärjestelmämme edellyttävät sitä, että asunnossa on toimiva puhelin. Se, miksi hälytysjärjestelmä ei saanut yhteyttä hälytyskeskukseen, voi johtua monesta syystä.

Tarkista seuraavat:

  • Että asunnossa on toimiva puhelin.
  • Että mahdolliset laajakaista-/ADSL-kytkennät on tehty oikein ja niissä on huomioitu hälytysjärjestelmä.
  • Että puhelinpistokkeiden välisissä johdoissa ei ole katkosta.
  • Jos et saa vikaa paikallistettua ja hälytysjärjestelmää ottamaan yhteyttä hälytyskeskukseen, pyydä Sector Alarmilta lisäohjeita.
Miksi joidenkin tapahtumien käyttäjä on tuntematon?

Kun hälytystä ohjataan koodilla, avaimenperätunnistimella tai kaukosäätimellä, jota ei ole yhdistetty tiettyyn käyttäjään, tapahtuma näkyy tuntemattoman tekemänä. Sama koskee sovelluksella tehtyjä tapahtumia.

Minun täytyy vaihtaa paristo, kuinka toimin?

Ota yhteys asiakaspalveluumme numeroon 0207 345 000.

Miten henkilötietojani käsitellään?

Asiakkaidemme yksityisyydensuoja on meille erittäin tärkeää. Olemme päivittäneet tietosuojakäytäntöjämme Euroopan Unionin yleisen tietosuoja-asetuksen GDPR:n mukaisiksi. GDPR (General Data Protection Regulation) astui voimaan 25.5.2018 kaikissa EU-maissa. Se vahvistaa yksityishenkilöiden tietosuojaa ja määrittelee entistä tarkemmin, miten yritykset saavat kerätä ja käsitellä henkilötietoja.

Huolehdimme henkilötietojesi turvallisesta säilytyksestä ja käsittelystä myös jatkossa. Voit tutustua päivitettyyn tietosuojaselosteeseemme osoitteessa www.sectoralarm.fi/tietosuojalausunto.

Tarvitsen teknistä tukea hälytysjärjestelmän kanssa

Palaako käyttöpaneelin virhevalo tai hälyttääkö savuilmaisin? Voit pyytää teknistä tukea asiakaspalvelustamme numerosta 0207 345 000.

Voinko käyttää hälytysjärjestelmää, jos minulla on lemmikkejä?

Kyllä, hälytysjärjestelmää voi käyttää myös, jos on lemmikkejä. Jos lemmikit painavat yhteensä alle 20 kg, riittää, että hälytysjärjestelmässä määritetään päälle lemmikkieläinasetukset. Tämä lisävalinta on maksuton ja sisältyy markkinoiden parhaaseen palveluun. Jos lemmikkien yhteispaino on yli 20 kg, hälytysjärjestelmään on lisättävä kuorivalvonta. Ota yhteyttä Sector Alarmiin ja kysy lisätietoja kuorivalvonnasta.

Voinko testata hälytysjärjestelmääni?

Jos haluat testata hälytysjärjestelmääsi ja tarkastaa, että signaali hälytyskeskukseen toimii, voit aivan mainiosti tehdä sen itse.

Toimi näin: Varmista, että ensisijainen yhteyshenkilö, jolle hälytyksen sattuessa soitetaan, on paikalla ja valmiina vastaamaan hälytyskeskuksesta tulevaan puheluun, ja että hänellä on hälytyksen peruutustunnus tiedossa. Kytke hälytys päälle ja siirry valvomattomaan tilaan noin kolmeksi minuutiksi. Mene sen jälkeen sisälle asuntoon ja liiku vapaasti, kunnes hälytys reagoi. Anna sireenin hälyttää, kunnes hälytyskeskuksemme soittaa. Jos puhelua ei tule 5 minuutin kuluessa, kytke hälytys pois ja ota yhteyttä Sector Alarmiin.