Usein kysyttyä

Tilaukseen liittyvät kysymykset

Miten saan Bonusta?

S-ryhmän asiakasomistajana voit saada Bonusta palvelun kuukausihinnasta. Kun olet tehnyt hälytyspalvelusopimuksen ja hälytysjärjestelmä on asennettu kotiisi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja ilmoita jäsen-/asiointinumerosi. Jäsen-/asiointinumeron löydät S-Etukortistasi. Bonus alkaa kertyä ilmoitushetkeä seuraavasta laskusta lähtien.

 

Bonus kertyy oman osuuskauppasi bonustaulukon mukaan hälytyspalvelun koko kuukausimaksusta. Hälytysjärjestelmän ja lisälaitteiden hankintahinnasta, mahdollisten maksullisten lisäpalveluiden hinnasta tai yritysasiakkaiden palveluista ei kerry Bonusta. Lue lisää bonussäännöistä.

 

Antamalla jäsen-/asiointinumerosi meille hyväksyt, että tieto Sector Alarmin asiakkuudesta ja kuukausimaksun suuruudesta välitetään S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisteriin Bonuksen laskemista ja maksamista varten. Lisätietoa S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisteristä: s-kanava.fi tai puhelimitse asiakasomistajapalvelusta ma–pe 8–20, p. 010 76 5858 (0,084 €/min). 

 

Bonuksesta ja sen kertymisestä löydät lisätietoa S-kanavalta.

Kuinka pitkä sitoutumisaika/irtisanomisaika sopimuksessani on?

Sopimuksen sitoutumisaika/irtisanomisaika voi vaihdella sen mukaan, miten sopimus on muotoiltu ja milloin se on solmittu. Jos sinulla on kysyttävää sopimuksestasi, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0207 345 000.

Nykyään tilattavien hälytysjärjestelmien sopimuksissa on kolmen kuukauden irtisanomisaika, mutta ei määräaikaista sitoutumisaikaa.

Miten tilaukseni päättymispäivä lasketaan?

Irtisanomisaika alkaa seuraavan palvelukuukauden 1. päivästä sen jälkeen, kun ilmoitus on annettu. Palvelukuukausi alkaa järjestelmän käyttöönottopäivästä.

Kuinka pitkään tarkastuskäyntiä voi varautua odottamaan?

Sector Alarmin vartijakäyntien yhteistyökumppanit tekevät tarkastuskäynnit niin pian kuin mahdollista. On tärkeää huomata, että vartijoilla ei ole poliisin oikeuksia ja heidän on noudatettava liikennesääntöjä. Tarkastuskäyntien nopeuttamiseksi sinun on hyvä huolehtia siitä, että Sector Alarmilla on aina ajantasaiset yhteystietosi.

Mikä vartiointiliike tekee tarkistuskäynnit?

Sector Alarm tekee yhteistyötä Securitas Oy:n ja muutamien paikallisten vartiointiliikkeiden kanssa. Ota yhteyttä asiakaspalveluun, niin saat lisätietoja siitä, mikä vartiointiliike tekee tarkastuskäynnit juuri sinun luoksesi.

Omistanko kotihälytysjärjestelmäni?

Nykyään Sector Alarmin kanssa tehtävien sopimusten mukaan laitteisto on sinulla vuokralla etkä voi hankkia hälytysjärjestelmää omaksesi. Tarvittaessa ota yhteyttä asiakaspalveluun, niin kerromme asiasta tarkemmin.

Kuinka pitkä sitova määräaika sopimuksessa on?

Yksityisasiakkaana sopimuksellasi ei ole sitovaa määräaikaa, vaan irtisanomisaika on 3 kk laskettuna seuraavan palvelukuukauden 1. päivästä ilmoituksesi jälkeen. Palvelukuukausi alkaa järjestelmän käyttöönottopäivästä. Yritysasiakkailla on vuoden määräaikaisuus, jonka jälkeen noudatetaan kolmen laskutuskuukauden irtisanomisaikaa.

Mitä avaimilleni tapahtuu tilauksen päättymisen jälkeen?

Jos olet luovuttanut avaimet Sector Alarmille, niitä ei palauteta sopimuksen päättyessä, vaan me toimitamme avaimet turvatuhottaviksi.

Mitä teen, jos haluan irtisanoa sopimukseni muuton vuoksi?

Voit irtisanoa sopimuksesi, mutta sinun on silti tehtävä muuttoa koskeva ilmoitus asiakaspalveluumme. Teemme tämän jälkeen toiveidesi mukaiset järjestelyt.

Voinko ottaa hälytysjärjestelmän mukaani muuton yhteydessä?

Suosittelemme, että jätät hälytysjärjestelmäsi vanhaan kotiisi, sillä tarjoamme useita alennuksia nykyisille asiakkaille, jotka haluavat asentaa hälytysjärjestelmän uuteen kotiinsa.

 

Tutustu muuttotarjouksiimme.

Mitä tapahtuu kotihälyttimelleni, jos muutan?

Haluamme, että olosi on yhtä turvallinen uudessa kodissasi, ja olemme siksi tehneet muuttamisesta erittäin helppoa. Asennamme uuteen kotiisi uuden hälytysjärjestelmän. Vanhan kotisi hälytyssopimus on mahdollista siirtää uudelle asukkaalle.

 

Jos sinulla on kysyttävää muuttoon liittyvistä asioista ja palveluista, tutustu muuttoa koskevaan sivuumme.

Sector Alarm -sovellus

Onko sovelluksen käyttö maksullista?

Ei, sovelluksen lataaminen ja käyttäminen on täysin ilmaista.

Mitä sovelluksella voi tehdä?

Sector Alarm -sovelluksessa käytössäsi on seuraavat toiminnot:

  • Hälytysjärjestelmän päälle- ja poiskytkentä
  • Älypistorasioiden päälle- ja poiskytkentä ja niiden tilan seuraaminen kaiken aikaa
  • Kodin lämpötilan seuraaminen
  • Pysyvien ja 24 tunnin käyttäjäkoodien lisääminen, muuttaminen ja poistaminen
  • Käyttäjien nimeäminen uudelleen
  • Yhteydenotto asiakaspalveluun yhdellä napsautuksella
  • Yhteyshenkilöiden päivittäminen.

Saat lisätietoa sovellusta koskevalta sivulta.

Näenkö, milloin lapset pääsevät koulusta?

Kyllä, voit nähdä, milloin lapset saapuvat koulusta. Voit saada PUSH-viestin heti, kun joku kytkee hälytyksen päälle tai pois. Voit myös lukea tapahtumalokista tapahtumiin liittyviä tarkempia tietoja.

Voiko sovellusta käyttää ulkomailla?

Kyllä, sovellusta voi käyttää ulkomailla. Varmista, että käytössäsi on hyvä ja vakaa verkkoyhteys. Huomaa, että verkkoliikenteen maksut ulkomailla, samoin kuin Suomessa, veloittaa oma puhelinoperaattorisi.

Voiko useammalla kuin yhdellä henkilöllä olla Sector Alarm -sovellus puhelimessaan?

Kyllä, sovellukseen voi liittää useita käyttäjiä. Voit lisätä uuden käyttäjän sovellukseen noudattamalla alla olevia ohjeita:

  1. Siirry sovelluksen kohtaan Omat sivut > Asetukset.
  2. Napauta Sovelluksen ja palvelun käyttäjät ja sitten Lisää (+ merkki).
  3. Anna käyttäjän nimi ja puhelinnumero.
  4. Uusi käyttäjä saa tekstiviestin, jossa on ohjeet oman käyttäjätunnuksen luomiseen.

Jos sinulla on muita aiheeseen liittyviä kysymyksiä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme chatin kautta.

Miten voin olla varma, että hälytys aktivoituu sovelluksen kautta?

Kun hälytysjärjestelmä on kytketty päälle, sen tilan ja kytkentäajan kohdalla lukee Poissa-tila tai Kotona-tila. Voit tarkistaa tämän myös sovelluksen historiasta. Poiskytkennän yhteydessä historiaan tulee merkintä ”Kytketty pois päältä”

 

Jos tarvitset lisätietoja hälyttimen päätoiminnoista, tutustu Tekninen tuki -sivuun.

Miten voin tarkastella liiketunnistimien lämpötilaa Sector Alarm -sovelluksessani?

Hälytysjärjestelmän on oltava liitettynä kotisi nettiyhteyteen, jotta voit tarkastella liiketunnistimien lämpötilaa. Jos haluat tarkistaa, onko hälytysjärjestelmä liitetty nettiisi, voit ottaa meihin yhteyttä chatin kautta.

Miten pääsen käyttämään sovellusta?

Voit ladata sovelluksen ilmaiseksi App Storesta, Google Play Kaupasta tai Windows Storesta.

Miten voin vaihtaa käyttäjätunnukseni tai salasanani Omilla sivuilla?

Omien sivujen ja sovelluksen käyttäjätunnuksen vaihtamista varten sinun tulee olla yhteyksissä asiakaspalveluun. Salasanan Omille sivuille ja sovellukseen saat muutettua kirjautumissivulta klikkaamalla linkkiä ”Etkö muista salasanaasi”.

Miten liitän hälytysjärjestelmän Sector Alarm -sovellukseen?

Saat teksti- tai sähköpostiviestin sovelluksen Omien sivujen luomista varten jo ennen asentajan saapumista asennukselle. Sinua pyydetään vahvistamaan matkapuhelin- ja asiakasnumerosi teksti- tai sähköpostiviestissä olevan linkin kautta. Asiakasnumerosi löytyy teksti- tai sähköpostiviestistä, löydät asiakasnumerosi myös Sector Alarmin laskuistasi.

 

Seuraavaksi sinua pyydetään vahvistamaan kiinteistöä koskevat tiedot, luomaan turvasanapari (hälytyksen kaksiosainen peruutustunnus), jota käytetään hälytyksen aktivoituessa, sekä määrittämään tilillesi yhteyshenkilöt.

 

Voit siirtyä Omille sivuille napsauttamalla tästä.

Miten kirjaudun sisään sovellukseen?

Sovellukseen kirjautuminen edellyttää käyttäjätunnusta ja salasanaa. Käyttäjätunnus on sähköpostiosoitteesi, millä käyttäjätilin olet luonut tai hälytysjärjestelmän asennuksen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite, jonka avulla sinulla on suora pääsy tiliisi liitettyyn hälytysjärjestelmään.

Miten voin luoda käyttäjätilin Sector Alarm -sovellukseen, jos en ole saanut asentajan soittoa edeltävää teksti- tai sähköpostiviestiä?

Siirry Omille sivuille ja luo uusi tili. Noudata sitten näitä yksinkertaisia ohjeita:

  1. Anna asiakas- ja puhelinnumerosi sekä sähköpostiosoitteesi. Muista, että sähköpostiosoitteen on oltava sama kuin järjestelmän asennuksen yhteydessä ilmoittamasi sähköpostiosoite. Jos et tiedä asiakasnumeroasi, löydät sen laskusta tai voit pyytää sen chatin avulla.
  2. Luo salasana. Saat tämän jälkeen vahvistussähköpostin.
  3. Noudata sähköpostiviestin ohjeita tilisi vahvistamiseksi.
Mitä teen, jos olen unohtanut sovelluksen salasanan?

Salasanasi palauttamiseksi siirry Omille sivuille tai sovellukseen kirjautumissivulle, napsauta ”Etkö muista salasanaasi” ja syötä sähköpostiosoitteesi. Saat tämän jälkeen sähköpostiisi linkin salasanan palauttamista varten.

Mikä on Sector Alarm -sovelluksen Tapahtumat-välilehti?

Tapahtumat-välilehdellä voit tarkastella käyttöhistoriaa, eli kun hälytys on kytketty päälle tai pois päältä koodilla, avaimenperätunnistimella tai Sector Alarm -sovelluksella. Historiasta näet viimeiset 40 tapahtumaa.

Miksi en voi hallita älypistorasioita sovelluksessa?

Mikäli älypistorasiasi ei näy sovelluksessa tai tila on tuntematon, tulee sinun tarkistaa älypistorasian valot. Vihreän valon tulisi palaa toimivan yhteyden merkiksi. Jos näin ei ole, saat lisäohjeita chatin kautta tai soittamalla asiakaspalveluun.

Laskutus

Miten otan e-laskun käyttööni?

E-laskun saat käyttöösi kirjautumalla verkkopankkiisi. Aktivoi e-lasku valitsemalla laskuttajaksi Sector Alarm Oy ja antamalla asiakasnumerosi sekä henkilötunnuksesi.

Kuinka maksan laskun?

Voit valita paperilaskun, e-laskun- tai sähköpostilaskun välillä. Suosittelemme sähköistä laskua ympäristösyistä. Näin vältät myös viiden euron suuruisen laskutuslisän.

 

Valittavanasi on myös kuukausittainen, neljännesvuosittainen, puolivuosittainen tai vuosittainen veloitus.

 

Maksutiedot löytyvät ensimmäisen sivun keskiosasta. Laskun saaja on Sector Alarm Oy. Voit halutessasi käyttää laskun lopusta löytyvää viivakoodia, mikäli maksat laskun verkkopankin skannaustoiminnolla.

 

Maksupalvelu soveltuu satunnaisten laskujen maksamiseen, jos käytössäsi ei ole verkkopankkia. Maksupalvelukuoressa voit jättää laskusi tiedoilla täytetyn tilisiirtolomakkeen valtion postin laatikkoon, joiden avulla pankki maksaa laskusi. Lisätietoja Maksupalvelusta saat omasta pankistasi tai Sector Alarm asiakaspalvelusta.

 

Lisätietoja saat Maksutavat-sivultamme.

Mikä on laskutusosoite tavarantoimittajille?

Lähetättehän laskunne verkkolaskuna. Verkkolaskutusosoitteemme on:

 

Sector Alarm Oy
Verkkolaskutusosoite: 003706677610
OVT-tunnus: 003706677610
Y-tunnus: 0667761-0
Operaattori: Basware
Operaattoritunnus: BAWCFI22

 

Jos teillä ei ole verkkolaskutusmahdollisuutta, voitte lähettää laskut sähköpostitse osoitteeseen ostolaskut@sectoralarm.fi

Voinko valita pidemmän laskutusvälin?

Onnistuu! Voimme lähettää laskun myös 3 kk, 6 kk tai 12 kk välein. Ilmoita asiasta asiakaspaveluumme numeroon 0207 345 000 ja muutamme laskutusväliä.

Mistä tiedän, onko e-laskuni aktiivinen?

Paras tapa tarkistaa, onko verkkolaskusi aktiivinen, on ottaa yhteyttä pankkiisi. Jos verkkolaskun aktivoinnista on kulunut 7–8 päivää, voit ottaa yhteyttä meihin chatin kautta, ja tarkistamme asian.

Voiko laskun päivämäärää muuttaa?

Muuttaaksesi tulevien laskujen eräpäivää lähetä sähköpostia tällä lomakkeella.

Mitä tietoja lasku sisältää?

Laskulla on eritelty asennetut tuotteet sekä kuukausittainen palvelumaksu. Myös paperilaskun laskutuslisä on eroteltu omalle rivilleen. Laskuerittelyn lopussa näkyy asennettujen tuotteiden laskutettu työn osuus.

Milloin lasku erääntyy?

Laskun eräpäivä löytyy yhdessä muiden maksutietojen kanssa ensimmäisen sivun keskellä sijaitsevalta harmaalla värillä korostetulta alueelta.

Mistä löydän asiakasnumeroni laskusta?

Asiakasnumero, johon lasku liittyy, löytyy laskun ensimmäisen sivun keskeltä.

Miksi Sector Alarmin lasku tuli osoitteesta system@billogram.com?

Otimme elokuussa 2022 käyttöön Billogram -laskutusjärjestelmän, ja Sector Alarmin laskut tulevat osoitteesta system@billogram.com.

Muita kysymyksiä

Olenko vastuussa hälytysjärjestelmäni tarkistamisesta?

Jos teet muutoksia puhelinjärjestelmään ja hälytysjärjestelmäsi on siihen yhdistettynä, sinun on ilmoitettava siitä Sector Alarmille ja testattava hälytysjärjestelmäsi.

 

Ennen matkalle lähtöä hälytysjärjestelmä on syytä testata. Tämä on tehtävä ennen lähtöäsi, jotta voimme tarkistaa mahdolliset ongelmat.

 

Kaikki asiakkaat ovat muutoin vastuussa hälytysjärjestelmän testaamisesta säännöllisesti, mieluiten kerran neljännesvuodessa. Tämä onnistuu helposti laukaisemalla hälytys ja odottamalla puhelua hälytyskeskuksesta.

 

Huomautus: Älä koskaan testaa hätäpainikkeen hälytystä.

Aion remontoida, mitä pitää ottaa huomioon?

Kun aiot remontoida, on erittäin tärkeää, että otat ajoissa yhteyttä Sector Alarmiin. Kun hälytysjärjestelmään kuuluva komponentti avataan tai irrotetaan, välittyy sabotaasiviesti hälytyskeskukseemme. Ohjeiden mukaisesti se tulkitaan aiheelliseksi hälytykseksi.

Miksi hälytyskeskuksesta ei soitettu hälytyksen laukeamisen jälkeen?

Minulla on GSM-lähetin
Jos hälytysjärjestelmässäsi on GSM-lähetin, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun mahdollisimman pian.

Minulla ei ole GSM-lähetintä
Vanhemmat hälytysjärjestelmämme edellyttävät sitä, että asunnossa on toimiva puhelin. Se, miksi hälytysjärjestelmä ei saanut yhteyttä hälytyskeskukseen, voi johtua monesta syystä.

Tarkista seuraavat:

  • Että asunnossa on toimiva puhelin.
  • Että mahdolliset laajakaista-/ADSL-kytkennät on tehty oikein ja niissä on huomioitu hälytysjärjestelmä.
  • Että puhelinpistokkeiden välisissä johdoissa ei ole katkosta.
  • Jos et saa vikaa paikallistettua ja hälytysjärjestelmää ottamaan yhteyttä hälytyskeskukseen, pyydä Sector Alarmilta lisäohjeita.
Miksi joidenkin tapahtumien käyttäjä on tuntematon?

Kun hälytystä ohjataan koodilla, avaimenperätunnistimella tai kaukosäätimellä, jota ei ole yhdistetty tiettyyn käyttäjään, tapahtuma näkyy tuntemattoman tekemänä. Sama koskee sovelluksella tehtyjä tapahtumia.

Minun täytyy vaihtaa paristo, kuinka toimin?

Ota yhteys asiakaspalveluumme numeroon 0207 345 000.

Miten henkilötietojani käsitellään?

Asiakkaidemme yksityisyydensuoja on meille erittäin tärkeää. Olemme päivittäneet tietosuojakäytäntöjämme Euroopan Unionin yleisen tietosuoja-asetuksen GDPR:n mukaisiksi. GDPR (General Data Protection Regulation) astui voimaan 25.5.2018 kaikissa EU-maissa. Se vahvistaa yksityishenkilöiden tietosuojaa ja määrittelee entistä tarkemmin, miten yritykset saavat kerätä ja käsitellä henkilötietoja.

Huolehdimme henkilötietojesi turvallisesta säilytyksestä ja käsittelystä myös jatkossa. Voit tutustua päivitettyyn tietosuojaselosteeseemme osoitteessa www.sectoralarm.fi/tietosuojalausunto.

Tarvitsen teknistä tukea hälytysjärjestelmän kanssa

Palaako käyttöpaneelin virhevalo tai hälyttääkö savuilmaisin? Voit pyytää teknistä tukea asiakaspalvelustamme numerosta 0207 345 000 tai voit lähettää meille viestin chatissa napsauttamalla sivun oikeassa alakulmassa olevaa Keskustele kanssamme -nappia. 

Voinko käyttää hälytysjärjestelmää, jos minulla on lemmikkejä?

Kyllä, hälytysjärjestelmää voi käyttää myös, jos on lemmikkejä. Jos lemmikit painavat yhteensä alle 20 kg, riittää, että hälytysjärjestelmässä määritetään päälle lemmikkieläinasetukset. Tämä lisävalinta on maksuton ja sisältyy markkinoiden parhaaseen palveluun. Jos lemmikkien yhteispaino on yli 20 kg, hälytysjärjestelmään on lisättävä kuorivalvonta. Ota yhteyttä Sector Alarmiin ja kysy lisätietoja kuorivalvonnasta.

Voinko testata hälytysjärjestelmääni?

Jos haluat testata hälytysjärjestelmääsi ja tarkastaa, että signaali hälytyskeskukseen toimii, voit aivan mainiosti tehdä sen itse.

Toimi näin: Varmista, että ensisijainen yhteyshenkilö, jolle hälytyksen sattuessa soitetaan, on paikalla ja valmiina vastaamaan hälytyskeskuksesta tulevaan puheluun, ja että hänellä on hälytyksen peruutustunnus tiedossa. Kytke hälytys päälle ja siirry valvomattomaan tilaan noin kolmeksi minuutiksi. Mene sen jälkeen sisälle asuntoon ja liiku vapaasti, kunnes hälytys reagoi. Anna sireenin hälyttää, kunnes hälytyskeskuksemme soittaa. Jos puhelua ei tule 5 minuutin kuluessa, kytke hälytys pois ja ota yhteyttä Sector Alarmiin.

Voiko järjestelmää käyttää ilman huoltoa?

Tarjoamme kaikille asiakkaillemme palvelutason, joka sisältää valvonnan ja ylläpidon. Kuukausimaksu sisältää hälytysjärjestelmän ylläpidon.

Veloitetaanko vartijan paikalle kutsumisesta ylimääräistä?

Jos hälytys laukeaa, eikä se johdu tahallisesta väärästä hälytyksestä, vartijan paikalle kutsuminen on Sector Alarmin sopimusehtojen mukaan asiakkaillemme maksutonta.

Miten saan tietää asiakasnumeroni?

Voit tarkistaa asiakasnumerosi minkä tahansa laskun ensimmäisen sivun oikeasta yläreunasta, jossa on myös nimesi ja osoitteesi (saat lisätietoja laskuohjeistamme).

 

Jos et pääse tarkistamaan asiakasnumeroa laskusta, voit pyytää numeron chatbotiltamme Tyyniltä. Riittää, kun pyydät sitä chatin kautta!

Miten voin muuttaa hälytyksen peruutustunnuksen?

Voit päivittää hälytyksen peruutustunnuksen (kaksiosainen) sovelluksessa tai Omilla sivuilla kohdassa Turvasanat. Voit tehdä tämän myös puhelimitse turvallisuussyistä. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme numerossa 0207 345 000, jotta voimme tunnistaa sinut asianmukaisesti.

Olen vaihtanut ikkunan ja tarvitsen uudet tarrat. Mitä minun pitäisi tehdä?

Teknikkomme voi tuoda sinulle uudet tarrat ja kyltit seuraavan hälytyshuollon yhteydessä. Voit ottaa meihin yhteyttä chatin kautta, ja teemme tarvittavat järjestelyt.

Mistä puhelinnumerosta voin ottaa asiakaspalveluun yhteyttä ulkomailla ollessani?

Voit käyttää samaa puhelinnumeroa, kun lisäät siihen maatunnuksen (+358 207 345 000).

Mikä on hälytyskeskuksen puhelinnumero?

Kiireellisessä tilanteessa voit ottaa yhteyttä ympärivuorokautisesti palvelevaan hälytyskeskukseemme numerossa 0207 345 000. Asiakaspalvelun ollessa suljettuja siirtyvät puhelut automaattisesti lyhyen nauhoitteen jälkeen hälytyskeskukseen.

Kuinka pitkä vartijan tulon vasteaika on?

Keskimääräinen vasteaika vaihtelee tilanteen mukaan ja riippuu vastaanottamiemme signaalien määrästä ja tyypistä (murto, tulipalo, paniikki). Hälytyskeskuksemme arvioi tilanteen, jotta voimme priorisoida ja ennaltaehkäistä tehtäviä mahdollisimman tehokkaasti.

 

Sector Alarmin vartijapalveluiden yhteistyökumppanit suorittavat tarkastuskäynnin mahdollisimman pian. On tärkeää muistaa, että meillä ei ole käytössämme sinisillä valoilla varustettuja hälytysajoneuvoja ja että meidän on noudatettava tieliikennelakia. Toimittamalla Sector Alarmille mahdollisimman tarkan ja täsmällisen osoitteen varmistat, että apu saapuu nopeasti perille.

Miten voin välttää väärät hälytykset?

Olemme koonneet 9 helppoa vinkkiä väärien hälytysten välttämiseksi, lue vinkit täältä.

Keskusyksikössä välkkyy punainen valo, mitä teen?

Keskusyksikössä voi välkkyä punaisia valoja, mutta sinun ei tarvitse murehtia niistä, eikä ottaa meihin yhteyttä. Me valvomme hälytysjärjestelmäsi toimintaa jatkuvasti, ja voit luottaa, että otamme sinuun yhteyttä, mikäli hälytysjärjestelmäsi toiminnassa ilmenee ongelmia.

Sector Alarm TC

Voinko aktivoida hälytysjärjestelmän kotona ollessani?

Kyllä, käytössäsi on hälytysjärjestelmän kuorisuojaus- tai Kotona-tila, joka aktivoi osan hälytysjärjestelmästä, kuten ovet ja ikkunat. Tämä tapahtuu magneettisten tunnistimien avulla.

 

Sinun on helppo kytkeä hälytysjärjestelmä päälle kotona ollessasi, ja näin varmistetaan myös, että sinä ja perheesi olette turvassa yöllä. Tämä onnistuu myös, jos sinulla on yli 18 kilon painoisia lemmikkejä. Sekä sinä että lemmikkisi voitte liikkua vapaasti kotona samalla kun magneettiset tunnistimet turvaavat kotisi.

 

Saat lisätietoja ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme chatin avulla.

Voinko vaihtaa paristot itse?

Kyllä, Sector Alarmin hälytysjärjestelmään paristot on helppo vaihtaa itse. Paristoja voi myös ostaa Sector Alarmilta.

 

Lisätietoja paristojen vaihtamisesta saat paristonvaihtosivultamme.

Voinko aktivoida hälytysjärjestelmän, jos minulla on lemmikkejä?

Kyllä, hälytysjärjestelmän voi kytkeä päälle, vaikka kotona olisi lemmikkejä. Jos lemmikkisi ovat alle 18 kilon painoisia, riittää, että liiketunnistimiin aktivoidaan lemmikkieläinasetus.

 

Uusimpien hälytysjärjestelmien yhteydessä tekninen osastomme voi aktivoida lemmikkieläinasetuksen maksutta etäohjelmoinnin avulla. Vanhempien hälytysjärjestelmien liiketunnistimet on vaihdettava lemmikkiystävällisiin tunnistimiin. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme chatin kautta tai puhelimitse saadaksesi lisätietoja kuorisuojasta ja liiketunnistimien lemmikkieläinasetuksen aktivoinnista.

Miten voin testata hälytysjärjestelmäni toiminnan?

Suosittelemme, että tarkistat hälytysjärjestelmäsi silloin tällöin, jotta voimme varmistaa sen toiminnan.

Muistathan, että sinun on ensin otettava meihin yhteyttä chatin kautta tai puhelimitse.

  1. Kytke hälytysjärjestelmä päälle ja poistu rakennuksesta.
  2. Odota ulkona (vähintään kolme minuuttia), jotta hälytysjärjestelmä aktivoituu asianmukaisella tavalla.
  3. Mene sisälle kytkemättä hälytystä pois päältä. Hälytys laukeaa. Siirry rakennuksen osiin, joissa haluat testata hälytysjärjestelmää. Voit myös sulkea ovet ja ikkunat magneettisen tunnistimien signaalin testaamista varten.
  4. Odota 30 sekuntia ennen hälytyksen kytkemistä pois päältä. Varaudu sireenistä lähtevään voimakkaaseen ääneen hälytyksen lauetessa.
  5. Hälytyskeskus ottaa sinuun yhteyttä. Sinua pyydetään antamaan peruutustunnus (joka on kaksiosainen), jotta voimme tunnistaa sinut asianmukaisesti.

 

Jos et ole kuullut meistä viiden minuutin kuluessa, ota meihin yhteyttä chatin kautta.

Miten käyttönäppäimistö toimii?

Hälytyslaitteiden käyttöohjeet löytyvät käyttöohjeet-sivulla. Jos tarvitset apua vielä käyttöohjeeseen tutustumisen jälkeen, asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään chatin kautta.

Kotonani tehdään remonttia. Onko minun otettava jotakin erityistä huomioon?

Kun suunnittelet remonttia, on tärkeää, että otat yhteyttä Sector Alarmiin ennen töiden aloittamista. Näin voimme kertoa, mikä on paras tapa toimia. Tämä voi edellyttää asentajan tekemää huoltokäyntiä komponenttien irrottamista varten.

 

Huomautus: Jos irrotat komponentit itse, tuotetakuu lakkaa olemasta voimassa. Jos irrotat hälytysjärjestelmään kuuluvan osan, hälytyskeskus saa tästä ilmoituksen. Havaitset tämän normaalina hälytyssignaalina, jonka myötä sireenistä kuuluu ääni. Jos hälytyskeskus ottaa sinuun yhteyttä, sinulta kysytään hälytyksen peruutustunnusta, joka on kaksiosainen.

 

Jotta vartijan ei tarvitse tulla tarkistamaan kotiasi, meidän on tärkeää saada tiedot suunnitellusta remontista.

Mitä teen, jos ilmenee paristovika?

Voit tilata paristonvaihtopalvelun tai vaihtaa paristot itse.

 

Paristot katsotaan kulutustavaroiksi, joten ne eivät kuulu tuotetakuun piiriin. Palvelusta veloitetaan Sector Alarmin hinnaston mukaan (69 €).

 

Paristoja koskevalta sivultamme löydät ohjevideoita paristojen vaihtoa varten.

Mitä teen, jos haluan, että hälytysjärjestelmäni tarkistetaan?

Asiakaspalvelumme voi tehdä hälytysjärjestelmällesi täydellisen diagnostiikkatestin, jonka yhteydessä tarkistetaan myös hälytysjärjestelmän tila. Asiakaspalvelu voi sopia tapaamisen kanssasi hälytysjärjestelmän signaalien tarkistamiseksi, hälytysjärjestelmän tarkistamiseksi mahdollisten vikojen varalta sekä sellaisten vikojen tarkistamiseksi, jotka voivat vaatia käyntiä paikan päällä.

Kuka voi nähdä kamerailmaisimen ottamat kuvat?

Sector Alarm suojaa yksityisyyttäsi. Hälytyskeskus saa käyttöönsä kamerailmaisimen ottamat kuvat vain, jos ne laukaisevat hälytyksen. Jos hälytys ei ole aktivoitu tai hälytyssignaalia ei ole, kamera ei ota kuvia.

 

Kuvia käytetään ainoastaan apuvälineinä hälytyksen syyn kartoittamiseksi, eli hälytyksen syyn arvioimiseksi ja määrittämiseksi. Vain hälytyskeskuksen operaattoreilla on pääsy vastaanotettuihin kuviin.

Miksi hälytyskeskus ei ottanut minuun yhteyttä, kun aiheutui hälytys?

Kun hälytysjärjestelmä aktivoituu, hälytyskeskuksen tulisi ottaa sinuun yhteyttä puhelimitse tai tekstiviestillä. Jos näin ei kuitenkaan tapahdu, voi olla useita syitä siihen, miksi hälytysjärjestelmä ei saa muodostettua yhteyttä hälytyskeskukseen.

 

Ota meihin tällöin yhteyttä chatin kautta, niin autamme sinua mielellämme.

Miksi käyttönäppäimistöön syttyy vikavalo?

Jos käyttönäppäimistössä palaa varoitusvalo, hälytysjärjestelmässä on saattanut tapahtua virhe. Tämä voi johtua esimerkiksi paristoa, virtalähdettä, liiketunnistinta tai GSM:tä/GPRS:tä koskevasta virheestä tai häiriöstä.

 

Hälytysjärjestelmän mukana toimitetussa käyttöoppaassa on yksityiskohtaisempi kuvaus vian korjaamiseksi tarvittavista toimenpiteistä. Löydät oppaan myös täältä. Jos käyttöoppaasta ei löydy vastausta ongelmaan, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme chatin kautta.

Toimiiko hälytysjärjestelmä, jos katkaisen puhelinlinjani?

Sector Alarm TC:ssä on GSM-yhteys (samanlainen kuin SIM-kortissa) ja internetyhteys. Puhelinlinjan vaihtaminen ei aiheuta järjestelmään ongelmia.

 

GSM-moduuli on riippumaton internet- tai lankapuhelinyhteydestäsi. Vaikka sinulla ei olisi internetyhteyttä, GSM toimii silti.

Ottaako Sector Alarm minuun yhteyttä, jos sähköt katkeavat?

Sähkökatkoksen sattuessa hälytyslaitteen sisäinen akku pitää sen toiminnassa. Hälytyskeskus ottaa sinuun yhteyttä, jos sähköt ovat pitkään poikki.

 

Muista, että hälytysjärjestelmä toimii normaalisti keskusyksikön sisäisen akun ansiosta.

 

Voit myös aktivoida sähköongelmia koskevat ilmoitukset puhelimesi Sector Alarm -sovelluksen asetuksista.

HD-valvontakamerat

Saanko valvoa ihmisiä kotini ulkopuolella?

Yksityisomaisuutesi kameravalvonta on laillista, eikä siihen tarvita virallista lupaa. Sinun on kuitenkin varmistettava, ettet valvo kotisi tai kiinteistöjesi ulkopuolisia julkisia alueita tai naapurin aluetta.

 

Et saa valvoa vuokralaisia yksityisomistuksessasi olevassa rakennuksessa, ja tarvitset suostumuksen videoiden tai valokuvien julkaisemiseen.

 

Jos sinulla on muita HD-valvontakameroihin liittyviä kysymyksiä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme chatin kautta.

Tarvitaanko videokameroiden käyttöön internetyhteyttä?

Hälytysjärjestelmästä erilliset HD-kamerat toimivat Sector Alarm -sovelluksemme kautta, ja ne vaativat vakaan WIFI-yhteyden.

Kuinka monta videota voin tallentaa kameroilla?

Käytössäsi on turvallinen pilvitallennustila, johon kaikki liikkeet tallennetaan. Voit tallentaa 1 000 videota kuukaudessa yhdellä kameralla.

 

Pilvitallennus säilyy yhden kuukauden ajan tallennuspäivästä. Puhelimessasi olevan Sector Alarm -sovelluksen avulla voit helposti ladata tallenteita ennen kuin ne poistuvat pilvipalvelusta.

Mitkä ovat HD-videokameroiden tärkeimmät ominaisuudet?

Videopalvelu toimitetaan Sector Alarm -videosovelluksen kautta, joka on linkitetty tavalliseen Sector Alarm -sovellukseen. Palveluun ei vaadita kirjautumista, ja se on aina käytettävissä älylaitteellasi. Sinulla on pääsy seuraaviin:

  • Videokuvan suoratoisto
  • Tapahtumahistoria
  • Edistynyt videoanalytiikka
  • Tallennussäännöt pilvitallennuksella (1 000, 1 500 tai 3 000 videoklippiä kuukaudessa kameroiden lukumäärästä riippuen)
  • Täysi yksityisyys, videokuva vain asiakkaan käyttöön.
Mitä eroa on kameralla varustetulla liiketunnistimella ja HD-valvontakameroilla?

Kun kameralla varustettu liiketunnistin havaitsee epäilyttävää liikettä, se laukaisee hälytyksen. Hälytysjärjestelmäämme kuuluva kameraliiketunnistin ottaa kuvia vain hälytystilanteessa, eikä sen kameralla voi valvoa kotona olijoita. Voit ottaa valokuvan kotoasi Sector Alarmin sovelluksella liiketunnistimen kameran kautta, mutta vain silloin, kun kodin hälytyslaitteisto on kytketty päälle.

 

HD-valvontakamerat taas eivät aiheuta hälytystä. HD-kamerat alkavat tallentaa kuvaa välittömästi havaitessaan liikettä asettamiesi tallennussääntöjen mukaisesti. Samanaikaisesti lähetetään ilmoitus matkapuhelimeesi, joten voit nähdä Sector Alarm -sovelluksestasi, mitä paikan päällä tapahtuu. 

 

Hälytyskeskuksemme ei valvo valvontakameroita. Vain sinä voit katsella videoita yksityisen ja suojatun yhteyden kautta.