Kaikkein tärkein onnistumisen mittari: 99% tyytyväisiä asiakkaita

Sector Alarmin toiminnan tärkein tavoite on huolehtia asiakkaiden turvallisuudesta. Aivan yhtä tärkeää on tehdä se niin, että asiakas voi joka hetki olla tyytyväinen palveluun. Asiakastyytyväisyyttä mitataan jokaisella kohtaamisella, satoja kertoja päivässä, kertoo Suomen asiakaspalvelutiimin esimies Tiina Okkonen.

- Kodin turvallisuuspalveluiden tarjoajana olemme lähellä asiakasta, huolehtimassa asiakkaille tärkeimmistä ja rakkaimmista asioista. Meidän tulee olla joka hetki asiakkaan luottamuksen arvoinen, Tiina Okkonen sanoo.

Sector Alarmin asiakkaat Suomessa asioivat yrityksen kanssa satoja kertoja päivittäin. Jokainen asiakaskohtaaminen on samalla näytön paikka, miten hyvin asiakkaan tarpeisiin pystytään vastaamaan. Tätä ei jätetä arvailujen varaan, vaan asiakastyytyväisyyttä mitataan joka kohtaamisella: hälytysjärjestelmän asennuksen ja huoltokäynnin jälkeen, kun hälytyskeskus on soittanut asiakkaalle tai kun asiakas on ollut yhteydessä asiakaspalveluun.

- Jokaisen asiakaskohtaamisen jälkeen meiltä lähtee viesti asiakkaalle ja asiakas saa arvostella asteikolla 1–6 kuinka tyytyväinen hän oli saamaansa palveluun, Tiina Okkonen kertoo.

 

Ongelmat selvitetään heti

Useimmiten asiakaskohtaamisesta annettu arvio on erittäin hyvä, mutta erityistä huomiota kiinnitetään siihen, jos asiakas on syystä tai toisesta tyytymätön kokemukseensa. Alhainen arvosana ei jää pelkästään tilastomerkinnäksi, vaan asiaan tartutaan heti.

- Jos asiakas antaa matalan arvosanan, soitamme hänelle ja kysymme, mitä olisimme voineet tehdä paremmin. Yleensä saamme asiakkaan kertomaan avoimesti kokemastaan ongelmasta ja meille syntyy hyvä kokonaiskäsitys tilanteesta. Ennen kaikkea, kuuntelemme asiakasta, koska haluamme jatkuvasti oppia, miten asiat voisi tehdä paremmin ja parantaa palveluamme. Ja jos asiakas voi meitä tässä auttaa, olemme erittäin kiitollisia.

Negatiivinen palvelukokemus voi kääntyä positiiviseksi jo sillä, että asiakkaan palautteeseen kiinnitetään huomiota mahdollisimman pian.

- Usein asiakas yllättyy positiivisesti, kun soitamme perään. Moni jopa ihmettelee, että uskallamme soittaa, vaikka he ovat antaneet negatiivisen arvion. Olemme huomanneet, kuinka tärkeää asiakastyytyväisyyden kannalta on se, että ongelmiin tartutaan aktiivisesti, Tiina Okkonen sanoo. 

 

Palautteista opitaan yhdessä

Asiakaslähtöisyys on yksi Sector Alarmin arvoista. Asiakaspalautteet antavat arvokasta tietoa, miten asiakaslähtöinen tapa toimia on toteutunut ja miten palvelua saadaan viilattua entistäkin paremmiksi. Asiakastyytyväisyys on koko yrityksen yhteinen asia ja siksi palautteita seurataan yhdessä.

- Osastokohtaisia arvioita ja kaikista kohtaamisista laskettua yleisarvosanaa seurataan viikoittain. Joka toinen viikko käymme myös eri osastojen yhteisessä laatupalaverissa läpi asiakkaiden antamia arvioita, keskustelemme, mitä voimme niistä oppia ja mitä mahdollisesti pitää tehdä toisin, Tiina Okkonen kertoo.

Asiakkaiden antamat arviot kertovat, että Sector Alarmin asiakastyytyväisyys liikkuu viikosta toiseen peräti 99 % tuntumassa. Tiina Okkonen näkee, että korkean tyytyväisyyden takana on aito halu auttaa asiakasta.

- Meillä on tosi paljon tyytyväisiä asiakkaita. Uskon, että tärkeä syy siihen, on että otamme asiakkaan ongelmat vakavasti. Meillä on halu auttaa juuri kyseistä asiakasta ja ratkoa hänen ongelmansa. Siihen asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä.

 

Lue lisää aiheesta

Koira katselemassa ulos ikkunasta

Koira yksin kotona? Hälytysjärjestelmä suojelee myös lemmikkejä

Hälytysjärjestelmä on tärkeä apu eläintaloudessa. Se valvoo palojen ja murtojen varalta ja suojaa koko kotia, perhettä ja rakkaita lemmikkejä.

Sector Alarm Thomas

Hälytyskeskus on aina valmiudessa: "Kun hälytys tulee, päivystäjä ottaa tilanteen haltuun"

Hälytyskeskuspäivystäjä Thomas Erikssonin työvuoroissa tilanteet vaihtelevat. Työssä tarvitaan päätöksentekokykyä, tilannetajua ja pelisilmää sekä hyviä työkavereita, kahvia ja lauantaisin pizzaa.

Perhe lähdössä kotoa

Kameratunnistin nopeuttaa avun saamista – näin se toimii

Kameratunnistin on tärkeä osa kodin hälytysjärjestelmää. Yhdessä ja samassa laitteessa on mukana niin liiketunnistin, lämpöilmaisin kuin hälytyksestä aktivoituva kamera. Hälytyksen sattuessa kuvat nopeuttavat tilanteen tunnistamista ja avun saamista paikalle.

Lapset tekemässä läksyjä

Kun lapsi on yksin kotona: turvallisuusvinkkejä koululaisten vanhemmille

Moni koululainen viettää aikaa yksin kotona iltapäivisin koulun jälkeen ja loma-aikoina, kun vanhemmat ovat töissä. Yksin kotona oleminen sujuu mukavasti, kun kodin turvallisuus on kunnossa.

Lapsi lähdössä matkalle

Matkaan! Hälytysjärjestelmä huolehtii, että koti pysyy kunnossa

Kodin hälytysjärjestelmän ansiosta tiedät, että koti on hyvässä turvassa pitkänkin matkan aikana. Jos jotain tapahtuu, Sector Alarmin hälytyskeskus on aina valmiudessa ja huolehtii avun paikalle.

Sector Alarmin myyjä esittelemässä palvelua

Sector Alarmista S-ryhmän uusi bonusyhteistyökumppani – ”Kodin turvapalvelut kiinnostavat yhä useampia”

Sector Alarm ja S-ryhmä ovat solmineet valtakunnallista bonusyhteistyötä koskevan sopimuksen. Sopimuksen myötä kodin hälytysjärjestelmän kuukausimaksusta saa jatkossa S-ryhmän Bonusta.

Lapset makoilemassa lattialla

Ihan eka koulupäivä! Käytännön tietoa ekaluokkalaisille ja vanhemmille

Mitä ensimmäisenä koulupäivänä tapahtuu? Kokosimme vastauksia käytännön kysymyksiin, joita lapsille ja vanhemmille herää koulun kynnyksellä.

Sector Alarmin toimitusjohtaja Petteri Kaijasilta

”Turvallisuus on yksi maailman megatrendeistä”, sanoo Sector Alarmin uusi toimitusjohtaja Petteri Kaijasilta

Sector Alarmin toimitusjohtajaksi on nimitetty Petteri Kaijasilta, 45. Vahvasti kasvava yritys saa riveihinsä kasvuosaajan, joka uskoo, että kiinnostus kodin turvaamiseen tulee olemaan vahva trendi myös Suomessa. Jalkapalloammattilaisenakin tunnettu Kaijasilta haluaa tuoda parhaat opit pelikentiltä yritysmaailmaan.

Isä ja lapset mökillä

Suojaa vapaa-ajan asunto - asiantuntijan vinkit

Mökkeily on suomalaisten rakas harrastus ja elämäntapa. Vapaa-ajan asunnon turvallisuuteen on hyvä kiinnittää huomiota myös silloin, kun se on tyhjillään. Hälytysjärjestelmä auttaa pitämään kesäkodin kunnossa ja tarjoaa suojaa monien yllättävien tilanteiden varalle.

Isä ja poika lähdössä luistelemaan

Talvi tulee! Näin koti kannattaa suojata

Miksi kodin ja vapaa-ajan asunnon suojaukseen kannattaa talvella kiinnittää erityishuomiota? Entä miten kodin hälytysjärjestelmä vastaa talven vaatimuksiin? Lue asiantuntijan vastaukset.

Muut aihealueet

Suojaa kotisi nyt!

Kodin hälytysjärjestelmä turvaa kotisi monin tavoin. Se suojaa kodin paloilta ja murroilta 24/7.

Täytä yhteystietosi, niin soitamme ja tarjoamme sinun kotiisi sopivan ratkaisun!